mandag den 2. august 2010

SKAL DER VÆRE IDYL I FERIEN?

Tak fordi du er her igen. Jeg håber, at sommeren gør dig og din familie rigtigt godt. At den har været fuld af glæder og lærerige stunder. Husk, at konflikterne ofte er der, vi lærer allermest om os selv og hinanden, så for mig at se er en ferie med succes ikke nødvendigvis det samme som en ferie med idyllisk harmoni.

Jeg synes, at ferien med mange timer tæt sammen med familien indimellem er en ret stor udfordring. Får nogle gange lyst til at flyve langt bort fra alle og bare have fred og ro med mig selv, men jeg ved, at når den lyst opstår, så er det tidspunkter, hvor jeg menneskeligt har virkelig mulighed for at rykke. Enten ved fx at lære at udtrykke mine grænser på en respektfuld måde eller ved at opgive mine egne fikse ideer og træne overbærenhed og tålmodighed.

Det er sket, at jeg har husket en mirakelkur - HOP UD AF RILLEN. Bliver jeg først negativ, irratabel og ude af stand til at mærke mine børn, kan jeg flytte mig selv ud af rillen - jeg er nemlig gået i hak - og det kræver en eller anden form for overraskelsesmoment. Prøve for syv søren at se det komiske i situationen og overgive mig til latterens befrielse fra det dystre humør, tegne et eller andet der vender på hovedet, stille mig på hovedet - et eller andet der tvinger mig til at se virkeligheden fra en anden vinkel. For der er altid en anden vinkel, en anden måde at betragte hverdagen på, og ser jeg den fra den mørke side, så kan jeg, når jeg husker det, vælge at træde over i lyset.

Det hjælper vi hinanden med, når vi giver af vores glæde og overskud til dem omkring os.

Dejligt at være herinde igen, og jeg håber, du vil være med fremover. I morgen kommer der billeder på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar