tirsdag den 3. august 2010

TRE BILLEDER. TAK.

Jeg skrev i går om noget der hjælper, hvis man er 'gået i hak' - hvis man har låst sig selv fast i en negativ rille og har svært ved at se alt det dejlige i og omkring en. En vigtig kur skal tilføjes - taknemmeligheden.
Find 3 ting i dit liv, du er taknemmelig for, og jeg vil love dig, at dit overskud vokser, og at du meget hurtigt får øje på alt muligt mere, der gør livet til en gave. Overskuddet er alfa og omega i vores samvær med børn og unge, så tips til at øge det fylder en del her på bloggen. Det kræver nemlig energi og overskud at skabe den atmosfære, der giver næring til det gode liv inde i barnet.

Her er tre ting, som jeg har foreviget, og som jeg har været taknemmelig for her i ferien:
En formiddag inviterede jeg pigerne til wellness på Frederiksberg. Det var såmænd ikke så fancy - fodbad med morgenfrue- og lavendelolie i, 'drinks' og tegneserier - men pigerne delte gavmildt ud af højstemt ros: "Jeg tror jeg er i himlen. Det er livet det her." Tak for jeres taknemmelighed kære børn.

Så har vi et billede fra den elskede lille park, Landbohøjskolen. Hvert år glæder jeg mig til den fantastiske blomst, Frøkenhat, og også i år synes jeg, de var flottere end nogensinde. Tak blomst.

Jeg ved ikke helt, hvad de har gang i, men i hvert fald er min kære familie placeret et af de dejligste steder i Danmark - i Louisianas park, hvor alting går op i en højere enhed - himmel og hav, skulpturer, træer, bygninger og en helt særlig atmosfære. Tak Knud W. Jensen. (Og tak mobilkamera, fordi du forsøgte at afspejle dette, selvom du ikke kunne finde ud af det:-)

Til sidst en anbefaling: Jeg kender en meget dygtig fotograf, der har startet et virkeligt godt projekt, der skal revolutionere fotograferingen af vores poder i børnehaver og på skoler. Hun er SÅ god, og jeg kan kun anbefale jer at besøge hendes hjemmeside bedreskolefoto.dk og opfordre bestyrelsen, hvor jeres børn går, til at benytte sig af lejligheden til at få taget fantastiske billeder, der viser børnenes sjæl og ikke blot deres smil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar