fredag den 3. september 2010

VOKSER NUDLER IKKE I JORDEN?

Vi fik nudelsuppe i går, og talte om, hvad forskellen egentlig er på nudler og spaghetti. Jeg foreslog, at det måske er de æg, der vist nok er i nudler.
"Er der æg i?" spurge Rebekka overrasket "Jeg troede, de voksede i jorden." "Hvadbehager?" sagde Mikkel og mig i munden på hinanden. Det blev ikke bedre, da Hannah fortsatte "Ja, ligesom spaghetti - er det ikke, når man høster kornet, så de der stængler, der hvor de står i jorden, rødderne, dem trækker man op, og så er det spaghetti og nudler!!" Rebekka deklarerede stolt, at hun godt vidste, at spaghettierne ikke kom fra jorden, de var nemlig lavet af mel og smør!!

Gud bedre det. Små uvidende unger. Hvor er det dog fedt indimellem at blive mindet om, at den der børneverden, den ér altså bare anderledes end vi voksnes. Vi tager 100tusind ting for givet, men når ens børn på 8 og 10 år tror, at nudler vokser i jorden, så husker jeg på, at jeg altså ikke kan tage det som en selvfølge, at det altid kan være lige let at navigere rundt i en rationel voksenverden.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er nemlig så sjovt og fedt, når man opdager, at ungerne kan være et helt andet sted... Jeg kender det SÅ godt, den der følelse af, okay så spoler vi lige HELT tilbage, for de er da slet ikke med ;-)

    SvarSlet
  2. Hej, jeg er netop faldet over din blog via Julia Lahmes inspirerende e-bog om blogging...og jeg er allerede "hookét" efter de første par indlæg jeg har læst...jeg er selv mor til Oscar på snart 3 år og venter (utålmodigt) på vores nye lillebror - har faktisk termin i dag!! Men jeg kan bare fornemme at jeg kommer til at lære en masse af at læse dine indlæg, da jeg af og til kan føle at jeg mister det gyldne "mor-overblik" og bliver sur og hysterisk og nærmer mig de 5 år igen med hastige skridt...Oscar er i en alder, hvor han konstant (som i A.L.T.I.D) prøver mig og min mand af og det er sku da bare frustrerende i længden...og ja, så krakelerer overskuddet engang imellem, selvom jeg med min fornuft godt VED at han gør det af kærlighed...jeg er jo hans mor, hvis ikke han skulle lære om grænserne hos mig, hvor så???

    Men anyways, jeg vil bare takke fordi du har valgt at blogge, så en mor som jeg kan lære af din erfaring:-)

    Og så er det for øvrigt et skønt indlæg om spaghettier og nudler...det minder mig om en historie fra da jeg selv var barn...hver gang vi kørte frbi en rapsmark (de gule smukke sommermarker) proklamerede jeg stolt at nu passerede vi en remoulade mark....mine forældre syns det var vældig morsomt, og for mig var det mest logiske jo at indholdet på marken passede med farven - altså var det en remoulade mark!!

    :-)

    Mange hilsner fra
    Malene

    SvarSlet